Emulation Galaxy Forums
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version | Subscribe | Add to Favorites  
Author: Subject: HOWTO: Overclock Your Megadrive
ljubomir
Fr1ck
******

Avatar


Posts: 1427
Registered: 18.8.2008
Location: Novi Sad
Member Is Offline


[*] posted on 30.1.2010 at 12:28
HOWTO: Overclock Your Megadrive


Da, čuli ste. Overclockovanje starog dobrog SMD-a. Zašto bi to neko radio? For teh lulz, naravno, mada postoji i par koristi. Pre svega tu je sposobnost da igramo Sonic-a 2 u SplitScreen-u a da nam slika ne secka svaki put kada neko nagazi na bodlju. To važi i za ostale igre i situacije u kojima se stari Motorola 68000 procesor nije snalazio. Takodje imaćemo prilike da vidimo kako se sistem ponaša kada mu u pola izvršavanja haltujemo CPU, kao i da gledamo i slušamo predivne artefakte u igrama koje su rezultat prekomernog overclockovanja procesora.
:flame:UPOZORENJE: Overclockovanje nije zezancija, i pogresnim rukovanjem lako (vrlo, vrlo lako) možete da osudite CPU Megadrive-a na digitalnu smrt. Ako ne znate šta radite, nemojte. Zapravo, svakako nemojte, nije vredno truda :).

Kada smo to ostavili za sobom, pređimo na sledeći deo. Šta ćemo zapravo raditi? U novijim PC procesorima radnu brzinu menjamo podešavanjem odgovarajuće opcije u BIOS-u. U slučaju dedikovanih čipova kao na većini starijih konzola, brzinu rada diktiramo CLK signalom koji se direktno spaja na ulazni pin čipa. Ukoliko promenimo taj signal i ukoliko se on nalazi u granicama tolerancije čipa, uspešno smo over/underclockovali to parče elektronike.

Procesor MC68000 koji se nalazi u Megadrive-u prema specifikaciji prima takt do 16.67 MHz, iako ga je SEGA fiksirala na 7.6 MHz i prema toj brzini projektovala igre. Menjajući takt za par megaherca, recimo do ukupno 9-10 MHz trebalo bi da se obezbedi konstantan framerate i u trenucima kada bi procesor na originalnoj brzini ozbiljno usporio, a da pri tom ne proizvede neželjne efekte.
Kako na samoj ploči Megadrive-a nema takt izvora približne brzine, najbolji način da do njega dodjemo jeste da kupimo kristalni oscilator željne brzine, kao npr ovaj ECS-100AC koji radi na 9,216 MHz. Pošto nisam imao pri sebi ništa slično, a volim da se snalazim sa onim što imam, odlučio sam da umesto toga iskoristim HS_CLK signal brzine 13.4 MHz sa konektora za kertridže koji je SEGA ostavila verovatno za potrebu kasnijim hardverskim ekstenzijama. Skok za preko 75% nije bas bezbolan, i zapravo navodi većinu igara da posle par desetina sekundi izvrše samoubistvo, tj da se zaglave, što je zabavno gledati :). Stoga očekujte sledeće nedelje drugi deo tutorijala pošto nabavim malo sporije kristalne oscilatore :). Za sada nstavljamo sa 13.4 MHz overclockom.

Hack sam izveo na mom SMD-u prve generacije. Prilično sam siguran da se isto može izvesti i na SMD2-ci, ali pošto mi ni jedan nije pri ruci ne mogu ništa da tvrdim.

Dakle, otvorimo Megadrive, otkačimo diodu, skinemo sloj metala koji služi kao RF zaštita i lociramo CPU. Nalazi se iznad slota za kertridže i ima oznaku MC68000P8. Takt signal mu se dostavlja na 15. pin, shodno sa ovim pinoutom:


Da bi smo prekinuli dovod signala moramo ili da odsečemo nožicu ili presečemo trace na ploči. Ja sam se odlučio za drugu opciju. Na sledećoj slici označeno je dobro i još bolje mesto za sečenje trace-a :). Informaciju o ground-u na slici za sada ignorišite.


Kada smo uspešno presekli liniju (radi sigurnosti koristite multimer, ne želite da je niste dobro presekli) treba da je vežemo na 15. i 19. pin slota za kertridže preko on-on prekidača. Evo isečka pinout-a kertridža za SMD:

Code:

Kertridž:

B1 B32 Front
=========================
A1 A32 Back

B15 HS_CLK
B19 CLK


A evo gde se to nalazi na lemljenim pinovima:


Evo slike on-on switcha na koji kačimo signale:


Dakle jednostavnim prebacivanjem tog prekidača menjamo takt sa 7.6 na 13.4 MHz i obratno. To bi zapravo bilo to, da ne postoje 2 "ali". Kao prvo, CPU se zaglavi ako mu menjamo brzinu dok radi. To ne bi bio problem da možemo celo vreme da ga držimo na većoj brzini, no konzola neće emitovati zvuk ako se CPU pokrene u većem taktu, pa stoga moramo da krenemo sporije, i kada se igra pokrene prebacimo na 13 MHz. Dakle moramo imati način da obustavimo rad procesora dok menjamo brzinu. Srećom, kao što se vidi na pinoutu MC68000 čipa (prva slika), postoji pin aktiviran niskim signalom koji obustavlja CPU označen kao HALT (17). Dakle, sve što treba da uradimo jeste da vežemo ground na taj pin preko nekog dugmeta ili prekidača. Kada je dugme stisnuto, procesor ne radi, i možemo da menjamo brzinu do volje. Ja sam koristio reset taster, i ground sa SANYO LC3664RL čipa jer je bio na zgodnom mestu:


Drugi, vrlo bitan problem, jeste činjenica da dužina kabla od izvora takta do CPU-a mora biti što manja. To vam neće niko eksplicitno reći, ali ako preterate sa dužinom kabla CLK signal neće biti sinhronizovan i igra će se zaglavljivati u roku od par sekundi bez obzira na brzinu takta. Svakako nemojte da dovlačite kabel na drugi kraj konzole kao što sam ja radio. Neće valjati :).

Ako ste sve do sada ispravno spojili, modifikacijama bi trebalo da je kraj. Prebacite prekidač na stanje 7.6 MHz, stavite igru i pokrenite konzolu. Kada pređete u glavni meni igre pritisnite i držite HALT taster. CPU će stati i igra će prestati da se izvršava. Primetite da muzika i dalje svira, zvučni čip i dalje samostalno radi! :D. Prebacite brzinu na 13.4MHz i pustite HALT taster. Od sada vaš Megadrive radi u turbo modu. Brzina igre bi trebala da je normalna, ali bez usporenja u sekcijama sa puno bitmapa. No, to ipak zavisi od same igre. Neke će raditi OK, nekima će glitchovati muzika, sprajtovi, raditi brže, imati čudnu fiziku itd, ali na 13.4 MHz sve će pre ili kasnije da se zaglave.

So there you go, overclockovan Sega Megadrive :P

Ostatak slika kao i ranije na mom Google Picasa albumu.

Bonus:
Naughty, naughty Megadrive:


Kao što rekoh, nastaviću sa malo korisnijim modovima kada nabavim sporije oscilatore. Takođe, moj prvi post na emuforumima pisan upotrebom srpskih karaktera. Woohoo!




I fail at Paint
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
DieH@rd
Administrator
********

Avatar


Posts: 22932
Registered: 5.12.2003
Location: Tower.
Member Is Offline

Mood: Proud member of "Glorious PC gaming Master Race".

[*] posted on 30.1.2010 at 12:38


ljubomir strikes again. Great post!



"There is but one path. We kill them all."
- Spartacus

"And when you show yourself to the world, it will be a different age than ours, Clark. A silver age of heroism, that will start when they look up into the sky at you with hope for tomorrow. You will help everyone to embrace it."
-Prophecy of Dr.Fate, Smallville S9

"It is Microsoft. And I will kill them."
- Sony Computer Entertainment President and CEO Ken Kutaragi, asked in 1994 who he thought the biggest competition would be for his upcoming PlayStation game console.
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User This user has MSN Messenger
the patriot
philosopher
******

Avatar


Posts: 4030
Registered: 28.5.2004
Location: TODO: [insert smartass comment here]
Member Is Offline

Mood: positively shocking

[*] posted on 30.1.2010 at 13:19


Iako pola ne razumem, ovi postovi su uvek good read.



Misli...
"mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm"

View user's profile View All Posts By User
ljubomir
Fr1ck
******

Avatar


Posts: 1427
Registered: 18.8.2008
Location: Novi Sad
Member Is Offline


[*] posted on 30.1.2010 at 13:55


Pa sve sam lepo objasnio! :P



I fail at Paint
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
Nick
Super Administrator
*********

Avatar


Posts: 30509
Registered: 30.7.2002
Location: New Belgrade, SERBIA
Member Is Offline

Mood: CHANGE!

[*] posted on 30.1.2010 at 18:05


Svaka cast Ljubomire! :) Zivo me zanima kako bi one kvazi-3D igre radile na OC-ovanom MegaDrive-u :) Ovaj text bi mogli i da prebacimo u neki editorial i objavimo na sajtu, cim vratimo tu sekciju.





You don't stop playing video games because you get old. You get old because you stop playing video games. :)
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User This user has MSN Messenger
ljubomir
Fr1ck
******

Avatar


Posts: 1427
Registered: 18.8.2008
Location: Novi Sad
Member Is Offline


[*] posted on 30.1.2010 at 18:24


Trenutno radim na nekoj skalabilnoj varijanti overclocka gde bi mogao da dizem brzinu po oko megaherc pa da posmatram. Stay tuned.

Ako neko pozajmi igre u svrhe testiranja, lako cemo saznati kako rade :P. Mogu konzolu poneti jednom na okup ako host bude imao kertridza...




I fail at Paint
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
audiolab
Member
***

Avatar


Posts: 48
Registered: 1.2.2010
Location: NS
Member Is Offline

Mood: Siruss

[*] posted on 1.2.2010 at 18:39


Hint: "Izbor brzine 50-60Hz"
To nije nikakva brzina vec frekvencija amplitudnih oscilacija u AC mrezi.
Ne zbunjuj ljude. :)
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User
ljubomir
Fr1ck
******

Avatar


Posts: 1427
Registered: 18.8.2008
Location: Novi Sad
Member Is Offline


[*] posted on 2.2.2010 at 08:19


O cemu ti pricas?

Moguce da sam to napisao u nekom drugom clanku, i slazem se da frekvencija != brzina, misaona skracenica :). Nasao si zbog cega da se bunis :P

[Edited on 2.2.2010 by ljubomir]




I fail at Paint
View user's profile Visit user's homepage View All Posts By User

  Go To Top

Powered by XMB 1.9.11
Developed By The XMB Group © 2001-2010